Dublörün Hikayesi - Tiyatro Mitos


Kendisiyle, başına gelenlerle ve hatta hayalleriyle bile dalga geçmekten imtina etmeyen Kemal’in nasıl oyuncu olamadığının, dolayısıyla nasıl dublör olduğunun eğlenceli, bir o kadar da hüzünlü hikâyesi…

“Şöyle bir etrafına baksana. Yaşadığını düşündüğün bu şey gerçek mi? Yani yaşıyor musun gerçekten, yoksa farkında olmadan kendi hayatının dublörü müsün? Çok mu karışık? Şöyle sorayım o zaman. Şu yaşına kadar hayatını kaç defa tehlikeye attın? Belki sonunda ölmeyecektin ama bugüne kadar hayatının dönüm noktası olabilecek en azından bir tane riskli karar almışlığın vardır, doğru mu?

E dublörsün işte. Kendi hayatının başrolü olsaydın bunu senin yerine yapacak biri mutlaka olurdu! 

Beni çağırırdın mesela…”

 

Hayatı boyunca oyuncu olmak istemesine rağmen, dublörlük yapmak zorunda kalan Kemal, yer aldığı son çekimdeki kazanın ardından yaşantısını, yalnızlığını, ailesini, talihsizliklerini, başarısızlıklarını, düzenin dışında kalışını ve aşkı anlatır bizlere. Hikayesini anlatmak için evine gelen misafirlere kapısını sonuna kadar açan, hatta oyun öncesi gelenlerin dekoru/evini gezebildiği ‘Dublörün Hikayesi’ oyununda, seyirciyle hareketi, umudu ve hayal kırıklıkları bol öyküsünü paylaşır Kemal. Annesi, babası, eski sevgilisi, sektörden arkadaşları ve iflah olmaz ironi duygusu eşliğinde…

Trajikomedi şeklinde ele alınan oyun, dublörün yaşadığı tek odalı ve penceresiz evindeki ranzasının önünde geçer. Dublörün bütün hayatının bu ranzaya sıkışmış olduğunun altı çizilirken, hikayenin geçtiği 4 farklı zaman boyutu arasında dekor ve ışık kullanımıyla zaman / mekan olgusu ortadan kalkar. Bu sayede seyrettiğimiz olaylar “her yerde ya da hiçbir yerde” geçmektedir.

 

Kemal Uçar’ın kaleme aldığı ‘Dublörün Hikâyesi’, oyuncunun sahnede dans ettiği, farklı dilde tiratlar oynadığı, dublörlük sanatının gerektirdiği riskli ve yüksek tempolu performansların birbirini izlediği eğlencesi eksik olmayan bir oyun.

 

“Hiçbir dublör Oscar almıyor. Akşam eve gidip taze fasulyesini yerken ben bugün şöyle iyi bir sahne çektim diye kasılmıyor. Oyuncu ölmemiş oluyor, film devam ediyor. Üstelik ne kadar zor bir sahne olursa olsun milyonlar onu alkışlamıyor. Oyuncu da bir yerde çıkıp yarım ağızla bile sizin başardıklarınızı anlatmıyor. Ama velev ki oyuncu dublör kullanmadan bi iş yapıyor gelsin ödüller gitsin alkışlar...”

‘Dublörün Hikâyesi’, yalnız başına yaşayan bir adamın “kalabalık” hikayesidir.

 

 

TİYATRO MİTOS

Tiyatro Mitos Arzu Önder ve Şenol Önder tarafından 2020 yılında herkes ile her hikayeyi sahneye koymak üzere kurulmuştur. Mitos kelime olarak söz, anlatı ve öykü anlamlarını taşımaktadır. Dünü, bugünü ve yarını iç içe geçmiş bir sarmal olarak gören tiyatromuz, sahnelenmiş ya da yeni tüm metinleri çeşitli biçimler denemekten ve harmanlamaktan çekinmeden anlatabilmek amacındadır.

YÖNETMEN: ŞENOL ÖNDER

Tiyatroya 1999 yılında Gazi Üniversitesi Tiyatro Topluluğunda amatör olarak başladı. 2003 yılında Ankara Sanat Tiyatrosu’ nda (AST) profesyonel hayata geçiş yaptı. Kadir Has Üniversitesi Film ve Drama bölümünde yönetmenlik yüksek lisansını tezli olarak bitirdi. Memleketimde İnsan Manzaraları - Benim Meskenim Dağlardır (Asistan,AST), Her yönüyle Atatürk ( yönetmen, AST ) Maskeliler( yönetmen 2009,AST), Kral Übü ( yönetmen) Emiliye Bir Oscar ( Yön. Yrd. Tiyatro Ayna) Adam Adam ( Yön. Yrd.) Akrep (Yönetmen) Yüz ( Yönetmen-Şaft), Aynur Hanımın Bebeği (Yönetmen)

 

YÖNETMEN: KEMAL UÇAR

Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi DTCF Amerikan Kültürü ve Edebiyatı bölümünde, yüksek lisans eğitimini Bahçeşehir Üniversitesi İleri Oyunculuk bölümünde tamamlayan Kemal Uçar, 2006/2007 sezonunda Ankara Sanat Tiyatrosu'nun (AST) sahnelediği Belalı Aile oyunu ile oyunculuk kariyerinde profesyonelliğe adım atmıştır. Ankara Sanat Tiyatrosu, BKM ve Şaft Tiyatro ile tiyatro yaşamını sürdürürken, bir yandan da Ezel, Sen de Gitme, Yedi Güzel Adam, Yüzyıllık Mühür, Can Kırıkları, Hükümet Kadın, Çakallarla Dans, Bütün Saadetler Mümkündür, Kan Parası, Davetsiz gibi birçok televizyon dizisi ve sinema filminde yer almıştır. "Tut Sözünü" filmi ile başladığı yazarlık kariyerine çeşitli tiyatro oyunları ve senaryolarla devam etmekte olan Kemal Uçar, provalarına başlanan "Dublörün Hikayesi" ve gelecek sezon sahnelenecek olan "Romeo'ya Son İki" adlı iki oyunun yazarı ve 2021 yılında çekilmesi planlanan ve Ezel Akay'ın yöneteceği "Osman Sekiz" isimli filmin senaristidir.

 

 

YAZAN: Kemal Uçar

YÖNETEN: Şenol Önder – Kemal Uçar

OYNAYAN: Kemal Uçar

DRAMATURG: Atilla Şendil

IŞIK TASARIMI: Alev Topal

DEKOR TASARIMI: Cihan Aşar

KOSTÜM TASARIMI: Candan Ünal

MÜZİK: Mustafa Kemal Öztürk

KOREOGRAFİ: Caner Peçenek

TEKNİK SORUMLU: Cem Okyay, Görkem Örskıran

ASİSTAN: Arzu Önder

OYUN FOTOĞRAFLARI: Raşit Algül

 

Bilet satın almak için tıklayınız.